piątek, 1 marca 2013

Mobilna kampania Durex z okazji Walentynek

Z okazji Walentynek, firma Durex przeprowadziła mobilną kampanię reklamową w aplikacji "Listonic – wygodna lista zakupów". Konsumentom emitowana była reklama przy afrodyzjakach zapisanych na wirtualnych listach podczas robienia zakupów w sklepie.

Kampania uruchomiona została na tydzień przed świętem zakochanych w terminie (07.02-14.02) i miała na celu zachęcenie konsumentów do zakupu prezerwatyw Durex Performax Intense. Działania reklamowe polegały na wyświetlaniu banera reklamowego przy produktach na wirtualnej liście zakupów oraz reklamy kontekstowej dopasowanej do słów pojawiających się na listach.



Banner wyświetlał się użytkownikom aplikacji Listonic przy wpisach związanych z Walentynkami. A jak święto zakochanych to wiadomo. Wino, świece i odrobina afrodyzjaków. Po kliknięciu w baner reklamowy konsumentom wyświetlała się dopasowana do realiów mobilnych promocyjny kreacja w postaci landing page. Oprócz prezentacji produktu umieszczony był tam także przycisk „dodaj do listy zakupów”. Konsument jednym kliknięciem mógł wyrazić zainteresowanie produktem i zapisać do na swojej liście.

Reklama najnowszego produktu marki Durex dotarła do prawie 90 tysięcy Polaków aktywnie korzystających z aplikacji Listonic. Użytkownicy robiący listy zakupów w Listonic są osobami w wieku 25-54 lata, mieszkające w dużych miastach (28% z Warszawy). Są to osoby odpowiadające za rodzinne zakupy lub mające na nie istotny wpływ. Stosunek mężczyzn do kobiet to 55:44. Są to użytkownicy smartfonów i mobilnego Internetu w telefonach. Co miesiąc tworzą 110 tysięcy list zakupów i zapisując na nich ponad 1,2 miliona produktów, 95% z nich są produktami szybkorotującymi.

Podsumowanie

Durex: (07.12.2013 – 14.02.2013)

Cel:
Walentynkowa promocja prezerwatyw Durex Performax Intense

Sposób:
Klikalny baner reklamowy wyświetlany na liście zakupów w aplikacji Listonic – wygodna lista zakupów;
Landing Page dopasowany do mobilnych standardów wraz z przyciskiem „dodaj do listy zakupów”;
Reklama kontekstowa dopasowana do słów kluczowych związanych z afrodyzjakami i Walentynkami: http://reklama.listonic.pl/durex-z-listonic-mobilnie-na-walentynki/

Efekty:
450 tysięcy odsłon banera reklamującego
CTR na poziomie 0,69%

45 tysięcy odsłon reklamy kontekstowej
CTR na poziomie 2,32%

1162% wzrostu obecności marki na listach zakupów w analogicznym okresie poprzedniego miesiąca
202% wzrostu popularności kategorii produktów

Zastrzeżenie:
Prezerwatywy są produktem kupowanym impulsywnie.
Reklama miała ogromne natężenie (450 tysięcy odsłon banera w ciągu tygodnia)

Opis:
Kampania realizowana przy współpracy z Mobext Polska (Havas Media). Reklama prezerwatyw Durex wyświetlała się użytkownikom aplikacji Listonic przy wpisach związanych z Walentynkami, m.in. wino, świece czy przy afrodyzjakach. I tak np. reklama “Na deser nie tylko w kuchni” wyświetlała się po dodaniu do listy “bitej śmietany”, klikalny tekst “Liczy się wspólna rozkosz” dodawał się do listy zakupów przy “truskawkach”.



źródło danych: Listonic 
 

0 komentarze:

Prześlij komentarz