sobota, 23 lutego 2013

Rich media Volkswagena

Od jakiegoś czasu obserwuje rynek mobilny i z całą pewnością można powiedzieć, że ta forma reklamy przypadła do gustu branży motoryzacyjnej. Po niedawnych kampaniach Skody i BMW dziś przyszła kolej na Volkswagena i jego nowego Golfa. Od razu widać, że niemiecki producent przyłożył się do kampanii wykorzystując modne ostatnio rich media.

Na swój kanał dotarcia do odbiorców, VW wybrał sieć reklamową HandyNet. Oznacza to, że kampania pojawi się na mobilnych stronach należących do firmy Agora czyli m.in. na: gazeta.pl, wyborcza.pl, wyborcza.biz, kotek.pl, deser.pl czy plotek.pl.



Kreacja jest znacznie większa i ciekawsza niż u poprzedników. Reklama osadzona została w bannerze swipe mobile rectangle. Jej wielkość to 300x250 pikseli, a rodzaj banneru pozwala na umieszczenie aż pięciu plansz z reklamą. Rozwiązanie to jest niezwykle atrakcyjne i pozwala na zaprezentowanie większej ilości treści, bez konieczności przeniesienia się na stronę klienta. Między poszczególnymi planszami poruszamy się przesuwając palcem w lewą, bądź prawą stronę. 

Standardowo po kliknięciu na kreację przenosimy się do mobilnej strony Volkswagena (powinienem powiedzieć do pięknej strony Volkswagena). Znajdziemy na niej świetnie zaprojektowany układ treści i grafiki. Wszystko jest przejrzyste, czytelne i atrakcyjne wizualnie. Widać, że graficy przyłożyli się do produkcji. Na stronie znajdziemy głównie materiały video-wywiady z twórcami nowego Golfa (między innymi z polskim projektantem wnętrz Tomaszem Bachorskim). Kampania ma zdecydowanie charakter wizerunkowy. 
 

Dodatkowo strona oferuje możliwość konfiguracji własnego modelu samochodu. Nie jest może ona zbyt rozbudowana, ale z pewnością sprawi przyjemność fanom legendarnej marki Golfa*. Użytkownik może wybierać spośród kilku kolorów karoserii i różnych wariantów felg. Wszystko to przy jednoczesnym oglądaniu naszego samochodu w 360 stopniach. Gotowym dziełem możemy pochwalić się na najpopularniejszych portalach społecznościowych, a do tego umówić się na jazdę próbną w najbliższym salonie.

Niestety piękna graficznie i zaawansowana strona ma swoje wady. W trakcie przeglądania nie jednokrotnie potrafi się zaciąć lub długo ładować. Stronę testowałem przez wi-fi z wykorzystaniem szerokopasmowego dostępu do internetu na Samsungu Ace 2. Niestety coś kosztem czegoś.

*Konfigurator w pełnej wersji dostępny tutaj.

0 komentarze:

Prześlij komentarz